Premis Restoran di Kota Kinabalu Dibenarkan Beroperasi Sehingga 12 Tengah Malam, Peminat Bola Sepak Luah Rasa Gembira

 


Ahli-ahli SAS menonton perlawanan bola sepak kegemaran pasukan mereka di sebuah premis restoran di Kota Kinabalu dan tidak mengabaikan pematuhan SOP Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

KOTA KINABALU: Peminat sukan bola sepak berasa lega dengan keputusan kerajaan untuk membenarkan premis restoran beroperasi sehingga 12 tengah malam.

Walaupun prosedur operasi standard (SOP) pemenjaraan peribadi masih dikekalkan, keadaan ini dianggap lebih baik daripada menghabiskan masa di rumah.

Encik Sadik percaya bahawa sebagai peminat bola sepak yang sering menghabiskan masa menonton permainan di kelab kegemaran mereka , mereka menantikan peluang untuk berkumpul semula di premis restoran.

"Kami bersyukur kerana akhirnya pihak kerajaan memberi kelonggaran kepada restoran untuk beroperasi sehingga tengah malam”

Beliau berkata: "Kami sangat menantikan langkah ini agar kami dapat menyaksikan permainan dalam suasana bersorak ramai beserta rakan-rakan yang mempunyai minat di tempat yang sama."

Beliau berharap agar dapat berpeluang untuk kembali berkumpul secara beramai-ramai itni dapat dimanfaatkan sebaik-baiknya peminat sukan tanpa mengabaikan SOP yang dikuatkuasakan kerajaan.

Mengulas lanjut, penjarakan fizikal semasa berkumpul perlu dipatuhi untuk kebaikan semua rakyat dalam usaha untuk mengelak risiko jangkitan pandemik COVID-19.


Sumber: Utusan Borneo

Post a Comment

0 Comments