Seramai 1,200 Pekerja Barisan Hadapan Di Tawau Telah Menerima Vaksin Covid-19 Pada Hari Isnin Yang Lalu

 


TAWAU: Seramai 1,200 pekerja barisan hadapan di Tawau telah menerima suntikan vaksin Pfizer-BioNTech mereka yang telah bermula sejak hari isnin lalu di bawah fasa pertama program Imunisasi COVID-19 Nasional.

Pegawai Kesihatan di Pejabat Kesihatan Tawau, Dr G Navindran berkata, program vaksinasi untuk barisan hadapan telah pun berjaya dilaksanakan pada hari isnin lalu.

Doktor antara yang menerima suntikan vaksin COVID-19 pada isnin lalu, menasihati orang ramai agar tidak berasa takut untuk mendapatkan suntikan vaksin dan mendesak mereka untuk mendaftar vaksinasi melalui aplikasi MySejahtera.




"Saya mempunyai sejarah tekanan darah tinggi, dan itu tidak menghalangi saya mengambil vaksin, kecuali jika pesakit alah terhadap vaksin, tetapi pemeriksaan akan dilakukan mengenai sejarah perubatan pesakit sebelum vaksin diberikan," tambahnya.

Sementara itu, ketua Pusat Kawalan Operasi Bencana Tawau, Arnold Joibi, yang melancarkan program vaksinasi pada hari isnin lalu, mengatakan terdapat sembilan Pusat Penerima Vaksin (PPV) di daerah Tawau.

Arnold, yang juga presiden Majlis Perbandaran Tawau (MPT) dan diberi suntikan vaksin COVID-19 pada isnin lalu, mengatakan kira-kira 400 kakitangan MPT telah mendaftar untuk vaksinasi tersebut.

Post a Comment

0 Comments